dinsdag 11 februari 2014

Geslaagde mahjongdemonstratie in De Boskern

Afgelopen zaterdag mochten wij van Bamboe Acht ons verheugen in flink bezochte mahjongdemonstratie tijdens de Open Dag van sociaal cultureel centrum De Boskern in Hoofddorp. Meteen vanaf het aanvangs-tijdstip (11 uur) stonden er belangstellenden rond de twee tafels die gastvrouw Ellen Arendsen voor ons had vrijgemaakt.
In de weken rond de jaarwisseling maakte ik al met haar en haar collega Martin kennis dankzij clubgenote Shui Ying, die in De Boskern Tai chi-lessen geeft. Ik instrueerde er toen drie van Shui Yings cursisten.

Luuk en ik waren deze zaterdag aan de late kant na twee bussen te hebben gemist en ook nog eens een halte te laat te zijn uitgestapt. Blij verrast zagen we dat Anna, Leny, Mieke en Monique al volop aan het uitleggen en promoten waren.
Na een snel kopje thee nestelde ik me aan de tweede tafel, waarop een spel mét cijfers lag. Daar kon ik direct aan Wim, Bep en Maleise Lena de basisprincipes van mahjong vertellen. Met de stenen open sloegen we daarna aan het spelen tot Huub en Emmy de plaatsen van Bep en Lena overnamen. Ook met hen kwam ik al snel aan het spelen toe. Aan de andere tafel was in de tussentijd ook een geïnteresseerde aangeschoven op mee te spelen.
Iedereen die enige belangstelling toonde kreeg onze nieuwe folder mee. Wie weet zien we enkele van hen terug op een cursus, workshop of bij de club...

Deze tekst verscheen eerder op de website van mahjongclub Bamboe Acht (met afbeeldingen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten