donderdag 25 oktober 2012

Grace à Twitter (2)

Schreef ik in de vorige bijdrage al over een unieke ervaring dankzij Twitter, vrij snel daarna kan ik weer in de pen klimmen voor een leuk avontuur via hetzelfde medium.
Een van mijn favoriete zangers is de soms stugge Ier Van Morrison. Recentelijk verscheen van hem een nieuw album getiteld Born to sing: No plan B.
Op Twitter zag ik gisteren een tweet voorbijkomen van Jan-Willem Roodbeen, presentator van de Roodshow op Radio 2. Via 'CD van jou, cd van mij' maakte men kans Morrisons nieuwe album te winnen. Ik gaf te kennen die cd wel te willen hebben, maar dat ik niet wist waarvoor die titel van een Acda & De Munnik-lied stond.
Het bleek een popquiz te zijn en voor zoiets ben ik wel te porren, dus stuurde ik op verzoek een mailtje. Vandaag werd ik direct gebeld of ik wilde meedoen, want het was de laatste dag dat de betreffende cd te winnen was. Ik was toevallig vrij dus ik stemde enthousiast in. Zowel de kandidaat als de presentator zetten drie cd's als prijzen in. Het aantal correct beantwoorde vragen bepaalt hoeveel de kandidaat krijgt of moet afstaan (dat laatste voor een veiling met een goed doel).
Terug van een lekkere boswandeling werd ik gebeld met drie muzikale vragen, die niet zo moeilijk waren dat ik het antwoord niet wist.
Binnenkort ontvang ik dus drie cd's: naast de genoemde zijn dat Bang Bang Boom Boom van Beth Hart en Miss Montreals I am Hunter. Opnieuw: Grace à Twitter.

Mijn dochter filmde het telefoongesprek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten