zondag 16 oktober 2011

Weer dubbele cijfers

Deze zaterdag ging DSS F3 op bezoek bij de oudste club van Nederland, de in 1878 door Pim Mulier opgerichte Koninklijke HFC. Uit de uitslagen blijkt dat HFC F9 wekelijks flink verliest en dat was dit weekend niet anders. Naar de overwegingen om ons te laten spelen tegen eerstejaars pupillen is het raden; de club heeft genoeg keuze om een team van gelijke leeftijd in onze poule in te (laten) delen.
Hoe dan ook, het was een ongelijke strijd. Keeper Tim Z. en onze zieke topscorer Mehdi hadden zich afgemeld en daarom besloot ik de spits van mijn oude team - het huidige F11 - uit te nodigen. Ondanks dat hij zich wat onder de indruk toonde kon Tijn in de eerste helft goed meekomen.
Mehdi en Merlijn willen gevoeldmatig nog wel eens dezelfde positie in het veld terechtkomen, waarbij ze elkaar in de weg lopen. Zonder zijn medespits voelde Merlijn zich kennelijk vrijer, met vier (!) mooie doelpunten tot gevolg.
In de tweede helft was scoren voor Merlijn een stuk moeilijker. Het lot bepaalde namelijk dat hij Bas als keeper moest vervangen. Wat mij betreft mocht hij gerust af en toe naar voren gaan, als hij het wanneer maar met verdedigers Luuk en Tim K. overlegde. Ondanks regelmatige pogingen lukte het Merlijn echter niet meer zijn persoonlijke score op te voeren.
Dat lukte Rick (3x) en Roan (2x) wel. Roans tweede goal viel na het laatste fluitsignaal en telde dus eigenlijk niet. De scheidsrechter kwam niettemin tot een uitslag die twee doelpunten hoger lag dan de 1-8 die uit mijn administratie bleek, dus ik noteer voor Roan twee goals. Wie de ontbrekende treffer liet aantekenen weet ik niet.
Het gros van de F3-spelers doet donderdag en vrijdag mee aan de voetbaltweedaagse van SportFever. Ik wens ze veel plezier en zie ze hopelijk volgende week maandag weer op de training.

SEIZOENDETAILS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten