vrijdag 22 november 2013

Duimen jullie voor ons?

Aanstaande zondag geeft dertiental clubgenoten acte-de-présence op het Daja & 13 Wezen-toernooi in Berlicum. In deze bakermat van mijn achternaam proberen vier van hen een startplek te bemachtigen voor de Europese Kampioenschappen (OEMC) in Straatsburg (3-6 juli 2014). Ons land mag op dit moment 22 spelers afvaardigen en Wil, Harry, Yvonne en ik zijn nog niet zeker van deelname. Mijn focus is pas op dit doel komen te liggen na het Tile Hog Dutch Open, waar ik de op één na beste Nederlander was met een 6e plaats. Het Berlicumse toernooi is het laatste van de kwalificatiereeks van zeven toernooien. De beste vijf resultaten tellen voor de ranglijst die bepaalt wie naar Frankrijk mogen.

Aan de vooravond van de beslissende wedstrijd kan alleen Wil een plaatsje aan een van de OEMC-tafels claimen; ze staat precies 22e.
Yvonne (34e), Harry (33e) en ik (28e) moeten dus zondag een (flink) aantal competitiespelers voorbijstreven. Daar zijn ook wel mogelijkheden voor.
Yvonne en ik hebben het voordeel dat we pas vier kwalificatiewedstrijden speelden. Alle punten die we in Berlicum halen tellen mee.
Spelers die al vijf of zes toernooien afwerkten - zoals Wil en Harry - krijgen er pas punten bij wanneer ze hoger scoren dan hun laagste score.
De eerste vier tafelpunten die Wil haalt tellen daarom niet mee, bij Harry begint de teller te lopen wanneer hij zijn tweede tafelpunt noteert.
Vlak boven mij staan enkele spelers die ook in die situatie zitten en twee ervan doen zondag niet mee. Dat wil zeggen dat wanneer ik 3 tafelpunten (van de maximaal haalbare 16) scoor ik twee plaatsen stijg.

Om een vliegticket en een mijn bed & breakfast-adres definitief te kunnen boeken verwacht ik 7 à 8 punten te moeten scoren. Voor Wil geldt ongeveer hetzelfde. Harry en Yvonne hebben meer punten nodig.
Het zou prachtig zijn wanneer we in de zomer allevier richting de parlementsstad zouden kunnen trekken.
Duimen jullie voor ons?
Deze tekst verscheen eerder op de website van mahjongclub Bamboe Acht (met afbeeldingen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten