zaterdag 24 september 2011

Gezocht: Uitdaging

In het tweede bedrijf van het bekeravontuur ontving DSS F3 de stadgenoten van Alliance F4. Het zonnetje lokte flink wat toeschouwers naar dit matineuze duel. Zij die hoopten op een verhitte cupstrijd kwamen van een koude kermis thuis. Doelpunten vielen er genoeg - 12 stuks maar liefst - maar ze waren zeer onevenwichtig verdeeld.
Voor de derde keer dit seizoen bereikten de roodgroenen de 'dubbele cijfers' en voor de vierde keer in vier wedstrijden scoorde Mehdi vier doelpunten. Rick (3x), Roan (2x), Bas, Sven en keeper (!) Tim Z. maakten de drie dozijn vol; die laatste wilde in de tweede helft graag voetballen bij gebrek aan werk.
Hoewel ik trots ben op ons goede positiespel en de enorme schotkracht sta ik als coach bij dergelijke krachtverschillen wat ongemakkelijk langs de zijlijn. De eerste twee doelpunten begroet ik met gejuich, maar al snel uit ik mijn enthousiasme niet meer zo duidelijk uit piƫteit met de tegenstander. Hetzelfde geldt voor de spelers. Zij zijn aan een echte uitdaging toe, al kon ik tevreden constateren dat ze hun concentratie beter vasthielden dan vorige week.
Vermoedelijk is het wachten tot na de herfstvakantie voordat het zover komt. Waterloo, Schoten en Bloemendaal lijken de sterkste tegenstanders in de competitie en die komen we pas in november tegen. Tot die tijd treffen we achtereenvolgens Velsen, DSOV en Koninklijke HFC die alle nog puntloos zijn. Benieuwd hoe we na die drie duels in de ranking van de Paul Sprengers-bokaal staan...

SEIZOENDETAILS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten