zaterdag 3 september 2011

DSS F3: een gespreid bedje

Zo, het nieuwe seizoen is weer afgetrapt.
Na een enorm gezellig voetbaljaar als leider van het hartverwarmende F16-team zie ik op 3 september allemaal nieuwe gezichten. Op mijn eigen zoon Luuk na ken ik geen van de F3-spelers noch hun ouders. Mijn nieuwe team blijkt al vrij hecht. Het kwintet dat vorig jaar in de F4 speelde en de twee die van F9 overkwamen kennen elkaar al. Hetzelfde geldt voor collega-coach René (ex-F9) en de ouders. Zij allen zien elkaar dagelijks op school. De andere nieuweling is de talentvolle Merlijn die pas een halfjaar op de velden ronddartelt (vanaf de winterstop in F21).

Uit de antwoorden op mijn vraag naar hun posities in hun vorige teams ontdek ik dat de F3 met een keeper (Tim Z.), 3 verdedigers (Luuk, Tim K., Bas), 3 middenvelders (Sven, Rick, Roan) en twee spitsen (Merlijn, Mehdi) een ideale samenstelling heeft. Vrijwel ongetraind blijken ze elkaar uitstekend te kunnen vinden. Mehdi (4 goals), Bas (3), Rick, Merlijn en Sven (elk 1) schieten ons naar een 10-1 bekeroverwinning tegen het aanzienlijk minder ingespeelde Bloemendaal F6.

Volgende week start de competitie en voorzichtig concludeer ik dat ik voetbaltechnisch in een gespreid bedje ben terechtgekomen. Mijn complimenten aan Marcel Witmer voor zijn prima werk bij de kweekvijver F4.
Wellicht dat ik er qua organisatie en communicatie nog iets aan kan toevoegen ...
1e bekerronde (3/9)
BVC Bloemendaal F6 - DSS F3: 1 - 10

Geen opmerkingen:

Een reactie posten